Objava

Collapse
No announcement yet.

Ako niste znali!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ako niste znali!!

    evo meni dosadno u jutarnjim satima..pa mozda neko nauchi neshto



    Automobil je motorno vozilo koje služi za prevoz robe i putnika. Najvažniji deo jednog automobila je motor

    Motori koji se koriste u automobilima su klipni motori sa unutrašnjim sagorevanjem, koji najčešće kao pogonsko gorivo koriste BENZIN ili dizel gorivo. Kao alternativna vrsta goriva koristi se i tečni naftni gas (TNG) ili, kako se češće naziva - plin, dok ostale vrste alternativnih goriva još nisu previše rasprostanjene.

    Električni motori imaju mnogo višu efikasnost od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ali pošto koriste teške baterije kao izvor energije, ne koriste se mnogo za pogon automobila.
    sigpic
    Nick promenjen, bivsi nick je bio "mazda NBGD"

  • #2
    Motor

    Motor (od latinskog movēre, mōvī, mōtum - pokretati) je pogonska mašina koja neki vid energije kontinuirano pretvara u mehanički rad. Ako pretvaranje energije nije kontinuirano, mašina se naziva aktuator.

    U današnje vreme se pod nazivom motor obično podrazumeva motor sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) koji se koristi u automobilima.
    Svi motori, bez obzira na vrstu, rade na principu zakona termodinamike i stoga vrše rad koji je manji od energije utrošene na pokretanje motora. Odnos između uložene energije i rada koji motor izvrši naziva se koeficijent korisnog dejstva. Ovaj koeficijent je u praksi uvek manji od teorijski izračunatog koeficijenta za određeni tip motora, jer se jedan deo energije izgubi unutar motora na zagrevanje.

    Prvi motori su nastali kao čovekova eksploatacija prirodnih procesa. Recimo, čovečanstvo je koristilo snagu vode i vetra u mlinovima.

    Prvi motor koji je zaista bio nezavisan od prirode bila je parna mašina. Ova vrsta motora se zasniva na proizvodnji pare koja pokreće klip u cilindru. Translatorno kretanje se zatim obično transformiše u rotaciono kretanje inercionog točka.

    U 19. veku nastali su motori u kojima gorivo sagoreva u kontrolisanim eksplozijama koje se periodično izazivaju varnicama. Ovakva vrsta motora (sa unutrašnjim sagorevanjem) pokreće automobile i avione, a kroz istoriju je više puta unapređivana i usavršavana. Prvu teoriju motora je zasnovao Sadi Karno 1824. Karl Benc je krajem 19. veka razvio automobilski motor polazeći od Otovog četvorotaktnog motora, što je postao višedecenijski standardni dizajn.

    Zbog rastuće potrebe za snažnim vojnim avionima i raketama za vreme Drugog svetskog rata, inženjeri su razvili mlazne i raketne motore.
    sigpic
    Nick promenjen, bivsi nick je bio "mazda NBGD"

    Comment


    • #3
      Klipni SUS motori

      Klipni motori sa unutrašnjim sagorevanjem su motori koji se koriste na današnjim automobilima. Osim na motornim vozilima (putničkim automobilima, kamionima, motociklima), radnim mašinama (traktorima, kombajnima i dr.) i mehanizaciji uopšte, koriste se i na brodovima (veliki, sporohodni dizel motori), čamcima, a u manjoj meri i za pogon lokomotiva i letelica. Procenjuje se da se u ovim motorima potroši preko 25% ukupne svetske potrošnje energije (industrija, transport, grejanje, ...). U drumskom transportu troše skoro 99% energije, u vodenom preko 75%, dok u železničkom i vazdušnom i manje od 10%.

      Kod motornih vozila se u ogromnoj većini koriste "klasični" klipni motori, mada stalno ima pokušaja za uvođenje vankelovog motora. Postoje i pokušaji ugradnje gasne turbine (američki tenk M1 Abrams ima ovakav pogon), ali to je izvodljivo samo kod teških vozila. U poslednje vreme prisutni su u hibridni pogon, pa i električni.

      Ovi motori ostvaruju mehanički rad na račun potencijalne energije produkata sagorevanja. Po tehničkim svojstvima, glavni konkurent ovim motorima je gasna turbina, mada je njena upotreba ograničena zbog potrebnih gabarita i mase. U praksi, razvoj ide u drugom pravcu - hibridni pogon. Automobilski motori kao gorivo koriste (motorni) benzin, dizel gorivo ili tečni naftni gas - TNG (tzv. plin), eventualno Komprimovani prirodni gas - KPG. Zbog nedostatka nafte kao osnovne sirovine, automobilska industrija pokušava da nađe alternativnu vrstu goriva.

      Rad klipnog SUS motora

      Postoje takozvani četvorotaktni i dvotaktni klipni SUS motori. Četvorotaktni ciklus SUS motora (takozvani Oto ciklus) se sastoji od sledećih taktova (koraka rada), koji su prikazani i na animaciji:

      * 1. Usisavanje goriva i vazduha kroz ventil, klip ide dole
      * 2. Sabijanje (kompresija) gorivno vazdušne smese, klip ide gore
      * 3. Detonacija (eksplozija) goriva potaknuta električnom iskrom pokreće klip, koji se kreće nadole
      * 4. Izbacivanje sagorelih gasova, ciklus se vraća na korak 1, klip ide gore u ovom koraku rada

      Vrste SUS Motora

      Postoje drugačije vrste SUS motora. Razlikuju se u tome na koji način usisavaju vasduh i gorivo, u koliko takta im treba da vrše operaciju in na način na koji se pali gorivo. Na primer, u dizel motorima samo sabijanje goriva i kiseonika je dovoljno za sagorevanje. U drugim vrstama kao, što su četvorotaktni motor i dvotaktni motor, sagorevanje se vrši uz pomoć svećice koja protera strujnu varnicu kroz gasove i zapali ih.
      sigpic
      Nick promenjen, bivsi nick je bio "mazda NBGD"

      Comment


      • #4
        vid ti njega ti zavrshio mashinsku ili saobracajnu?

        Comment


        • #5
          haha..Saobracajno Tehnicka smer-Pro. vozach
          sigpic
          Nick promenjen, bivsi nick je bio "mazda NBGD"

          Comment


          • #6
            hahahah

            Comment


            • #7
              Бензин

              Бензини су течна горива добивена разним поступцима у индустрији нафте. Основна намена им је покретање клипних мотора с унутрашњим сагоревањем. Експлоатацијско-технички захтеви које бензини морају задовољити су: што мирније сагоревање у цилиндру мотора, без чађења и лупања; бензин мора бити довољно испарљив ради стварања смесе горива и ваздуха у разним пословима; превелика испарљивост је неподобна како се у цевима, расплињачу или у пумпи за бензин не би стварали плински чепови; не смеју садржавати несагориве делове; испаравањем не смеју остављати трагове смола у суставима и инсталацији.
              sigpic
              Nick promenjen, bivsi nick je bio "mazda NBGD"

              Comment


              • #8
                Nateracu zenu da ovo procita.
                Jos misli da su pod haubom mali crnci koji pokrecu auto

                Comment


                • #9
                  Citiat člana mason Pogledaj Post
                  Nateracu zenu da ovo procita.
                  Jos misli da su pod haubom mali crnci koji pokrecu auto
                  hahahaha:axxo::axxo:
                  sigpic
                  Nick promenjen, bivsi nick je bio "mazda NBGD"

                  Comment

                  Working...
                  X